
“ALO 191HATTI” HİZMET VERMEYE BAŞLADI
Kırıkkale il uyuşturucu koordinasyon kurulu Mehmet İlker Haktankaçmaz’ın başkanlığında toplandı. Toplantıda Halk Sağlığı Müdürü Feramiş Ender Güngüneş uyuşturucu ile mücadele hakkında yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Uyuşturucu ile Mücadele kapsamında “Alo 191Hattı” hizmet vermeye başladığını ve ilk adım merkezleri olarak Aile Hekimleri, Psikiyatri Poliklinikleri, Amatemler, Hastane Acilleri ve 112’ ler güçlendirildiğini belirten Halk Sağlığı Müdürü Feramiş Ender Güngüneş, “Kırıkkale genelinde özellikle 18 yaş üstü madde bağımlısı bireylerin öncelikle AMATEM’de uygulanan tıbbi tedavilerini tamamlanması sonrasında, İl Sağlık Müdürlüğümüzün ‘’ Sağlıklı Yaşam Evinde” rehabilitasyonları amaçlanmış ve tekrar hayata tutunarak sosyal çevreye entegrasyonlarının sağlanması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda daha önce kurmuş olduğumuz Sağlıklı Yaşam Merkezinde (İki katlı ve bahçeli hizmet binası) hafta içi mesai saatleri arasında faaliyetlerde bulunmaları için gençlerimiz evlerinden alınarak bu merkeze getirilmekte olup programa alınan 45 gencimizden 27
tanesi maddeyi tamamen bırakmışlardır” ifadelerini kulandı.
TEDAVİ EDİLİYOR
Yüksek İhtisas Hastanesi Psikiyatri Polikliniğine başvuran uyuşturucu ve madde bağımlısı 63 hasta başvurduğunu belirten Güngüneş, “Bunlardan 51’i İstanbul Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine sevk edilmiş ve yatışı yapılmış olup 12 hasta da reçete düzenlenerek tedavileri takip edilmektedir. Yüksek İhtisas Hastanesi tarafından 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu gereğince mahkeme tarafından sağlık tedbiri konulan çocukların tedavileri yaptırılmaktadır. 2016 itibariyle 4 Çocuk Madde Bağımlısıdır. Madde Bağımlısı olan çocuklar Ankara Numune Hastanesi AMATEM Bölümünde tedavi ettirilmektedir” şeklinde konuştu.
SUÇLULARA YÖNELİK ETKİN BİR MÜCADELE YAPILMAKTADIR
Yapılan çalışmalar hakında da açıklama yapan Güngüneş, “Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından 2016 yılında Kırıkkale Belediye çalışanlarına , 5 Lise ve Müdürlüğümüz personellerine yönelik Uyuşturucu ile Mücadele ve Madde Bağımlılığı eğitimi verilmiştir.Toplamda 1236 katılımcıya Madde Bağımlılığı eğitimi verilmiştir. İl merkezinde bulunan ve bağımlılar için mekan görevi gören yıkım kararı alnınan 124 metruk binalardan 94’ünün yıkılması sağlanmıştır. Kırıkkale İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı tarafından Uyuşturucu ile Mücadele kapsamında uyuşturucu kaçakçılığı ile ve suçlulara yönelik etkin bir mücadele yapılmaktadır” dedi.
Kırıkkale il uyuşturucu koordinasyon kurulu Mehmet İlker Haktankaçmaz’ın başkanlığında toplandı. Toplantıda Halk Sağlığı Müdürü Feramiş Ender Güngüneş uyuşturucu ile mücadele hakkında yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Uyuşturucu ile Mücadele kapsamında “Alo 191Hattı” hizmet vermeye başladığını ve ilk adım merkezleri olarak Aile Hekimleri, Psikiyatri Poliklinikleri, Amatemler, Hastane Acilleri ve 112’ ler güçlendirildiğini belirten Halk Sağlığı Müdürü Feramiş Ender Güngüneş, “Kırıkkale genelinde özellikle 18 yaş üstü madde bağımlısı bireylerin öncelikle AMATEM’de uygulanan tıbbi tedavilerini tamamlanması sonrasında, İl Sağlık Müdürlüğümüzün ‘’ Sağlıklı Yaşam Evinde” rehabilitasyonları amaçlanmış ve tekrar hayata tutunarak sosyal çevreye entegrasyonlarının sağlanması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda daha önce kurmuş olduğumuz Sağlıklı Yaşam Merkezinde (İki katlı ve bahçeli hizmet binası) hafta içi mesai saatleri arasında faaliyetlerde bulunmaları için gençlerimiz evlerinden alınarak bu merkeze getirilmekte olup programa alınan 45 gencimizden 27
tanesi maddeyi tamamen bırakmışlardır” ifadelerini kulandı.
TEDAVİ EDİLİYOR
Yüksek İhtisas Hastanesi Psikiyatri Polikliniğine başvuran uyuşturucu ve madde bağımlısı 63 hasta başvurduğunu belirten Güngüneş, “Bunlardan 51’i İstanbul Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine sevk edilmiş ve yatışı yapılmış olup 12 hasta da reçete düzenlenerek tedavileri takip edilmektedir. Yüksek İhtisas Hastanesi tarafından 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu gereğince mahkeme tarafından sağlık tedbiri konulan çocukların tedavileri yaptırılmaktadır. 2016 itibariyle 4 Çocuk Madde Bağımlısıdır. Madde Bağımlısı olan çocuklar Ankara Numune Hastanesi AMATEM Bölümünde tedavi ettirilmektedir” şeklinde konuştu.
SUÇLULARA YÖNELİK ETKİN BİR MÜCADELE YAPILMAKTADIR
Yapılan çalışmalar hakında da açıklama yapan Güngüneş, “Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından 2016 yılında Kırıkkale Belediye çalışanlarına , 5 Lise ve Müdürlüğümüz personellerine yönelik Uyuşturucu ile Mücadele ve Madde Bağımlılığı eğitimi verilmiştir.Toplamda 1236 katılımcıya Madde Bağımlılığı eğitimi verilmiştir. İl merkezinde bulunan ve bağımlılar için mekan görevi gören yıkım kararı alnınan 124 metruk binalardan 94’ünün yıkılması sağlanmıştır. Kırıkkale İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı tarafından Uyuşturucu ile Mücadele kapsamında uyuşturucu kaçakçılığı ile ve suçlulara yönelik etkin bir mücadele yapılmaktadır” dedi.












