
6 AYDA 377 KİŞİ SİGARA BIRAKTI
Kırıkkale Halk Sağlığı Müdürlüğü bünyesinde bulunan Ketem Sigara Bırakma Polikliniği ve kanser tarama hakkında gazetemize açıklama yapan KETEM sorumlusu Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş yaptığı açıklamada, 2015 yılında 1554 başvuru olduğunu 854 kişinin sigarayı bıraktığını belirtti.2016 yılının ilk altı aylık döneminde ise 1366 kişinin başvuru yaptığı ve bu kişilerden 793 kişinin sigarayı bıraktığını ifade etti.
6 BİN KİŞİYE KANSER TARAMASI
Kanser taramasında ilk altı ayda ise 3842 kişinin tarandığını belirten Güngüneş, “`Yapılan kolon kanseri için gaitada gizli kan testi ile taranan kişi sayısı 383,ggt pozitif hasta sayısı 38, rahim ağzı kanseri için hpv dna-smear testi ile tarama yapılan kişi sayısı 1974, pozitif çıkan kişi sayısı 40, meme kanseri için mamografi çekilerek tarama yapılan kişi sayısı 3150, şüpheli kitle sayısı tespit edilerek hastanelere yönlendirilen kişi sayısı 31” olduğunu belirtti.
Kırıkkale Halk Sağlığı Müdürlüğü bünyesinde bulunan Ketem Sigara Bırakma Polikliniği ve kanser tarama hakkında gazetemize açıklama yapan KETEM sorumlusu Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş yaptığı açıklamada, 2015 yılında 1554 başvuru olduğunu 854 kişinin sigarayı bıraktığını belirtti.2016 yılının ilk altı aylık döneminde ise 1366 kişinin başvuru yaptığı ve bu kişilerden 793 kişinin sigarayı bıraktığını ifade etti.
6 BİN KİŞİYE KANSER TARAMASI
Kanser taramasında ilk altı ayda ise 3842 kişinin tarandığını belirten Güngüneş, “`Yapılan kolon kanseri için gaitada gizli kan testi ile taranan kişi sayısı 383,ggt pozitif hasta sayısı 38, rahim ağzı kanseri için hpv dna-smear testi ile tarama yapılan kişi sayısı 1974, pozitif çıkan kişi sayısı 40, meme kanseri için mamografi çekilerek tarama yapılan kişi sayısı 3150, şüpheli kitle sayısı tespit edilerek hastanelere yönlendirilen kişi sayısı 31” olduğunu belirtti.












Halk Sağlığı Müdürlüğü Sigarayı bıraktırabilme için gönüllülere hertürlü desteği sağlamaktadır. Bu konudaki üstün çalışmalarından dolayı Dr. Feramiş Ender Güngüneş yönetimindeki tüm çalışanları tebrik ediyorum.Ancak sigaraya başlamamak en doğru yaklaşımdır düşüncesi ile Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte çalışılarak okul çağlarında sigaranın bireye, çevreye ve aileye olan zararları anlatılmalı ve bukötü alışkanlığa hiç başlanmamalı diye düşünüyorum.