
TEHDİT DİYE KALDIRDI TEKRAR GETİRİYOR
Saadet Partisi İl Başkanı Faruk Vurgun, haftalık olağan basın açıklamasında “Akan kan bu milletin evlatlarının kanıdır. Yani akan kan bizim kanımız. Yanan can bizim canımızdır. Al bayrağa sarıp mezara doğru gönderdiğimiz şehitler bizim gençlerimizdir. Ortak acılar ortak kararlılıklar gerektirir. Biz bu yüzden, Saadet Partisi olarak terörü önleyecek, akan kanı durduracak her türlü adımı destekler, her türlü çabayı alkışlarız. Bu ülkenin birlik ve beraberliğini sağlayacak, bu milletin kardeşliğine katkı yapacak her türlü kanuni, ahlaki ve vicdani düzenlemeyi yürekten destekler, her türlü değişikliği alkışlarız. Çünkü biz, en başından beri ‘terörle müzakere edilmez, mücadele edilir’ diyoruz. Kandil’den gelenler, Habur’da davul-zurna ile karşılandığında aynısını söyledik. PKK’lılar, bizim polisimize-askerimize nanik yaparken de aynısını söyledik. Bu hükümet, bu iktidar valilere, ‘ne yaparlarsa yapsınlar asla müdahale etmeyeceksiniz’ talimatı verdiğinde de biz aynı şeyi söyledik. Şimdi de aynı şeyi söylüyoruz” dedi.
BU DÜZENLEME BİR SIKIYÖNETİM İLANIDIR
Saadet Partisi’nin terörle mücadele konusunda duruşunda en ufak değişiklik olmadığını vurgulayan Vurgun şöyle devam etti: “Bizim terörle mücadele konusunda ne duruşumuzda, ne yaklaşımımızda, ne de söylemimizde en ufak bir değişiklik yok. Ama bu hükümetin geldiği nokta gerçekten kendileri adına dramatik, ülkemiz adına, milletimiz adına ise endişe vericidir. Zira bu hükümet 07.07.1997 tarihli EMASYA (Emniyet-Asayiş- Yardımlaşma) protokolünü ‘özgürlükler için bir tehdit’ olduğu gerekçesiyle 04.02.2010 tarihinde yürürlükten kaldırmış, ancak 18 Haziran 2013’te yeni bir EMASYA Protokolünü yürürlüğe koymuştur. Acaba AKP eski Emasya Protokolünü kaldırırken mi yanlış yaptı? Hemen üç sene sonra yeni EMASYA Protokolünü yürürlüğe koyarken mi yanlış yapıyordu? Acaba hangisinde aldatılıp kandırılmıştı? Bu tasarı dikkatli bir şekilde incelendiğinde görülecektir ki; bu düzenleme bir sıkıyönetim ilanıdır. Bir olağanüstü hal ilanıdır. Genel ve süreklidir.”dedi.











