
KOKU TESİS KAYNAKLI DEĞİL
Son birkaç gündür Yahşihan ve Yenimahalle civarında hissedilen kötü kokunun kaynağı araştırılıyor. Kırıkkale Belediye'nin konuyla alakalı açıklamasında kokunun atık su arıtma tesisi kaynaklı olmadığına vurgu yapıldı. Tesisinin sorunsuz bir şekilde çalıştığını ifade edilen açıklama da 'tesis, kurulduğu günden bugüne kadar tüm bakım ve onarımı zamanında yapılmış olup sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. Tesisse şehrimizin atık suları arıtılarak zararsız hale getirilmektedir' denildi.
KOKUNUN KAYNAĞI ARAŞTIRILIYOR
Tesisse koku giderici ünite olduğu belirtilen açıklama da ' Ayrıca kum tutucu ünitesinde bulunan kötü hava, fanlar yardımıyla çekilerek koku giderici ünitesine alınıyor ve burada yıkanarak çevreye kötü koku yayması engelleniyor. Tesis, Kırıkkale ili bölgesinde yapılmış ve işletilmekte olan tek evsel atıksu arıtma tesisidir. Kızılırmak nehrini bu bölgede koruyan tek projedir. Tesisimizde kokuya neden olabilecek bir madde depolanmamakta bu maddeler katı atık tesisimizde depolanmaktadır.' ifadelerine yer verildi. Diğer taraftan kokunun kaynağının tespiti ile ilgili olarak Kırıkkale ve Yahşihan belediyelerinin çalışma yaptığı öğrenildi.












