Çiftçilerin sorunlarını dinlemek için Balışeyh ilçesine ziyaret gerçekleştiren CHP Milletvekili Önal; "Kırıkkale ilimizde çiftçilerimizden gelen şikayetler üzerine Balışeyh ilçemizde çiftçilerimizin yaşadığı sorunları yerinde görmek ve incelemek üzere Toprak Mahsulleri Ofisimizi ziyarete gittik. Karşılaştığımız manzara Türkiye Yüzyılına hiç yakışmıyor. Çiftçilerimiz ürettiği ürünleri Toprak Mahsulleri Ofislerine veremiyor" dedi.
Çiftimiz bir yıl boyunca emek verdiği ürününü TMO’ya vermek istiyor. Ancak TMO’nun sistem üzerinden randevu vermiyor, kota uygulamaları nedeniyle kilometrelerce kamyon kuyrukları oluşuyor.
Vatandaş mahsulünü ofise veremiyor. Ofise verse de taban fiyatının bile altında fiyat teklifi ile karşılaşıyor. Ofise malını teslim edemeyen vatandaşımız, çiftçimiz çareyi tüccara gitmekte buluyor. Tüccarda taban fiyatının çok ama çok altında vatandaşlarımızın ürününü almaya çalışıyor.
Vatandaşlar bunun bir rezalet olduğunu ifade ederken, kendilerinin mağdur edildiğini dile getiriyorlar. Bu sene ki gibi hiç bir sene mağduriyet yaşanmadıklarını belirtiyorlar.
Ziyaret sırasında; Bir çiftçimiz TMO’nun kendi açıkladığı fiyatın dahi altında alım yapmaya çalıştığını, ürünlerin ofis tarafından yemlik fiyata alınmaya çalışıldığını, mazota yapılan son zamlar nedeniyle biçer ve nakliye masrafların iki katına çıktığını, yapmış oldukları masrafları dahi çıkaramadıklarını dolayısı ile tüm çiftçilerin rezil olduğunu ifade etmiştir.
Mahsulünü kota nedeniyle teslim edemeyen çiftçilerin ürünlerini nereye götürdükleri sorulduğunda ise; ofise veremediği yada kota fazlası ürünlerini tekrar harman yerine götürdüklerini, harman yerine götürmek istemeyen çiftçilerin ise piyasa tüccarlarına değerinin çok çok altında, zararına elden çıkartıldığını belirtmiştir.
Bir ekmeğin 5 TL olduğunu, bir kg ekinin de yine 5-6 TL’ye verildiğinin altını çizen çiftçi herkesin elini vicdanına götürmesi gerektiğini ve vicdanen rahatsızlık duyması gerektiğini belirtmiştir.
Çiftçilerimizin mağdur edilmemesi için bir an önce ofis kapılarını çiftçimize açmalı, kota uygulaması kaldırılmalı, istikrarlı bir tarım politikası uygulanmalıdır.
Çiftimiz bir yıl boyunca emek verdiği ürününü TMO’ya vermek istiyor. Ancak TMO’nun sistem üzerinden randevu vermiyor, kota uygulamaları nedeniyle kilometrelerce kamyon kuyrukları oluşuyor.
Vatandaş mahsulünü ofise veremiyor. Ofise verse de taban fiyatının bile altında fiyat teklifi ile karşılaşıyor. Ofise malını teslim edemeyen vatandaşımız, çiftçimiz çareyi tüccara gitmekte buluyor. Tüccarda taban fiyatının çok ama çok altında vatandaşlarımızın ürününü almaya çalışıyor.
Vatandaşlar bunun bir rezalet olduğunu ifade ederken, kendilerinin mağdur edildiğini dile getiriyorlar. Bu sene ki gibi hiç bir sene mağduriyet yaşanmadıklarını belirtiyorlar.
Ziyaret sırasında; Bir çiftçimiz TMO’nun kendi açıkladığı fiyatın dahi altında alım yapmaya çalıştığını, ürünlerin ofis tarafından yemlik fiyata alınmaya çalışıldığını, mazota yapılan son zamlar nedeniyle biçer ve nakliye masrafların iki katına çıktığını, yapmış oldukları masrafları dahi çıkaramadıklarını dolayısı ile tüm çiftçilerin rezil olduğunu ifade etmiştir.
Mahsulünü kota nedeniyle teslim edemeyen çiftçilerin ürünlerini nereye götürdükleri sorulduğunda ise; ofise veremediği yada kota fazlası ürünlerini tekrar harman yerine götürdüklerini, harman yerine götürmek istemeyen çiftçilerin ise piyasa tüccarlarına değerinin çok çok altında, zararına elden çıkartıldığını belirtmiştir.
Bir ekmeğin 5 TL olduğunu, bir kg ekinin de yine 5-6 TL’ye verildiğinin altını çizen çiftçi herkesin elini vicdanına götürmesi gerektiğini ve vicdanen rahatsızlık duyması gerektiğini belirtmiştir.
Çiftçilerimizin mağdur edilmemesi için bir an önce ofis kapılarını çiftçimize açmalı, kota uygulaması kaldırılmalı, istikrarlı bir tarım politikası uygulanmalıdır.