
GÜNDEME TAŞINMAMIŞ
Konu hakkında açıklama yapan Öztürk; “Gerek seçimler öncesi, gerekse seçim sonrası çok defa ziyaret ettiğimiz MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışanlarımızın sorunları bulunmakta ve bu sorunlar bugüne kadar TBMM gündemine taşınmamıştı. Ziyaretlerim sırasında; milli savunma sanayimizin vazgeçilmez unsurları olan emektar çalışanlarımızın dile getirdiği, gerek çalışma şartları, gerekse özlük ve mali hakları konularında devam eden bu sorunları, halen çözüm beklemektedir. Her zaman söylediğimiz gibi; derdimiz Kırıkkale ve Kırıkkaleliler olunca, hele hele işin içinde alın teri karşılığının yetersiz kalması bulununca, bu yazılı önergemizi vermemiz kaçınılmaz olmuştur.” dedi.
PAYLAŞIMCI SİYASET
Öztürk MKEK çalışanları ile her daim birlikte olduklarını söyleyerek, açıklamasına şöyle devam etti: “Milli Savunma Bakanımızın cevaplandırması isteği ile TBMM’ye sunduğumuz yazılı önergemize verilecek cevaplara göre, önümüzdeki dönemin yol haritasını da yine MKEK çalışanlarımızla birlikte şekillendireceğiz. Çünkü MKEK çalışanları ile birlikte bugüne kadar oluşturduğumuz yakınlık, birliktelik bizim açımızdan büyük bir sinerji oluşturmuştur ve paylaşımcı siyaset anlayışımızın da gereği olmuştur.” ifadelerini kullandı.
AKAR’A SORULAN SORULAR
1- 2011 yılından bu yana Kırıkkale’de faaliyet gösteren Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu’na (MKEK) bağlı fabrikalara yönelik Bakanlığınızın gerçekleştirmiş olduğu ve devam eden projelerin ödenek miktarları ile gerçekleşen ödenek tutarları yıllar itibariyle nelerdir?
2- Halen Kırıkkale’de faaliyet gösteren MKEK bağlı fabrikalarda hangi statüde kaç personel çalışmaktadır?
3- Ülkemiz adına önemli bir sektörde üretim yapan bu fabrikalarda özveriyle çalışanlar arasındaki ücret eşitsizliğinin giderilmesi yönünde, bu dönemde hangi çalışmalar gerçekleştirilecektir?
4- Kırıkkale’de faaliyette bulunan fabrikalarımızda çalışma şartları ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılacak mıdır
5-Diğer Kamu İktisadi Teşkilatlarında uygulanan fiili hizmet zammı MKEK’e bağlı fabrikaların tamamında neden uygulanmamaktadır. Halen üretim primi olarak adlandırılan ücretin tehlike primi olarak değiştirilerek uygulanması düşünülmekte midir?
6- MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışan ve bedelli askerlik yapmak isteyen çalışanlarımıza kıdem tazminatları ödenip, askerlik görevleri sonrasında tekrar görevlerine başlatılacak mıdır?
7- MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışan 4-C olarak bilinen çalışanlarımıza, hangi tarihte, ne gibi kriterlere göre kadro verilecektir?
8- MKEK’na bağlı fabrikaların yapabileceği işler, ihale yoluyla neden dışarıda yaptırılmaktadır?
9- Silah üretiminde dışa bağımlılığımızı azaltma konusunda önemli yerleri bulunan milli fabrikalarımızın, tam anlamıyla dönüşüme tabi tutularak, çağdaş çalışma şartları ve ücretlerine kavuşmasını sağlayacak kapsamlı bir çalışma başlatılacak mıdır?
Konu hakkında açıklama yapan Öztürk; “Gerek seçimler öncesi, gerekse seçim sonrası çok defa ziyaret ettiğimiz MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışanlarımızın sorunları bulunmakta ve bu sorunlar bugüne kadar TBMM gündemine taşınmamıştı. Ziyaretlerim sırasında; milli savunma sanayimizin vazgeçilmez unsurları olan emektar çalışanlarımızın dile getirdiği, gerek çalışma şartları, gerekse özlük ve mali hakları konularında devam eden bu sorunları, halen çözüm beklemektedir. Her zaman söylediğimiz gibi; derdimiz Kırıkkale ve Kırıkkaleliler olunca, hele hele işin içinde alın teri karşılığının yetersiz kalması bulununca, bu yazılı önergemizi vermemiz kaçınılmaz olmuştur.” dedi.
PAYLAŞIMCI SİYASET
Öztürk MKEK çalışanları ile her daim birlikte olduklarını söyleyerek, açıklamasına şöyle devam etti: “Milli Savunma Bakanımızın cevaplandırması isteği ile TBMM’ye sunduğumuz yazılı önergemize verilecek cevaplara göre, önümüzdeki dönemin yol haritasını da yine MKEK çalışanlarımızla birlikte şekillendireceğiz. Çünkü MKEK çalışanları ile birlikte bugüne kadar oluşturduğumuz yakınlık, birliktelik bizim açımızdan büyük bir sinerji oluşturmuştur ve paylaşımcı siyaset anlayışımızın da gereği olmuştur.” ifadelerini kullandı.
AKAR’A SORULAN SORULAR
1- 2011 yılından bu yana Kırıkkale’de faaliyet gösteren Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu’na (MKEK) bağlı fabrikalara yönelik Bakanlığınızın gerçekleştirmiş olduğu ve devam eden projelerin ödenek miktarları ile gerçekleşen ödenek tutarları yıllar itibariyle nelerdir?
2- Halen Kırıkkale’de faaliyet gösteren MKEK bağlı fabrikalarda hangi statüde kaç personel çalışmaktadır?
3- Ülkemiz adına önemli bir sektörde üretim yapan bu fabrikalarda özveriyle çalışanlar arasındaki ücret eşitsizliğinin giderilmesi yönünde, bu dönemde hangi çalışmalar gerçekleştirilecektir?
4- Kırıkkale’de faaliyette bulunan fabrikalarımızda çalışma şartları ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılacak mıdır
5-Diğer Kamu İktisadi Teşkilatlarında uygulanan fiili hizmet zammı MKEK’e bağlı fabrikaların tamamında neden uygulanmamaktadır. Halen üretim primi olarak adlandırılan ücretin tehlike primi olarak değiştirilerek uygulanması düşünülmekte midir?
6- MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışan ve bedelli askerlik yapmak isteyen çalışanlarımıza kıdem tazminatları ödenip, askerlik görevleri sonrasında tekrar görevlerine başlatılacak mıdır?
7- MKEK’na bağlı fabrikalarda çalışan 4-C olarak bilinen çalışanlarımıza, hangi tarihte, ne gibi kriterlere göre kadro verilecektir?
8- MKEK’na bağlı fabrikaların yapabileceği işler, ihale yoluyla neden dışarıda yaptırılmaktadır?
9- Silah üretiminde dışa bağımlılığımızı azaltma konusunda önemli yerleri bulunan milli fabrikalarımızın, tam anlamıyla dönüşüme tabi tutularak, çağdaş çalışma şartları ve ücretlerine kavuşmasını sağlayacak kapsamlı bir çalışma başlatılacak mıdır?












